|
ALANIN TANIMI |
Makine Teknolojisi alani altinda yer alan dallarin yeterliklerini kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen alandir. |
ALANIN AMACI |
Makine Teknolojisi alani altinda yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçlari, bilimsel ve teknolojik gelismeler dogrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmis nitelikli meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir. |
OKULUMUZDA AÇIK OLAN DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI
|
1. BILGISAYAR DESTEKLI MAKINE RESSAMLIGI
|
Tanımı : Makine ressaminin sahip oldugu, bilgisayarli iki ve üç boyutlu makine çizimleri yapma yeterlikleri kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen daldir. Amaci: Makine Teknolojisi alaninda makine ressami yeterliklerine sahip meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir. |
2. BILGISAYARLI MAKINE IMALATI
|
Tanımı : Bilgisayarli makine imalatçisinin sahip oldugu, bilgisayarli CNC tezgahlarinda makine imalati islemlerini yapma yeterlikleri kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen daldir. Amaci: Makine teknolojisi alaninda makine imalati yeterliklerine sahip meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir. |
GİRİŞ KOŞULLARI
|
Ögrencilerin saglik durumu, Bilisim Teknolojileri alani altinda yer alan mesleklerin gerektirdigi isleri yapmaya uygun olmalidir. |
İSTİHDAM ALANLARI
|
Makine Teknolojisi alanindan mezun olan ögrenciler, seçtikleri dal/me s lekte kazandıkları yeterlikler d ogrultusunda; 1. Endüstriyel AR-GE çalismalari ve tasarim sektöründe, 2. Makine imalati sektöründe, 3. Endüstriyel modelleme sektöründe, 4. Endüstriyel kalipçilik sektöründe, 5. Makine bakim ve onarim islerinde, 6. Mermercilik sektöründe vb. yerlerde çalisabilirler. |
EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI
|
1 .Program, mesleki ve teknik egitim alaninda diplomaya götüren ortaögretim kurumlari ile belge ve sertifika programlarinin uygulandigi her tür ve derecedeki örgün ve yaygin mesleki ve teknik egitim-ögretim kurumlarinda uygulanmaktadir. 2. Programin uygulanabilmesi için Makine Teknolojisi alani standart donanimlari ve mesleklerin gerektirdigi ekipmanlar saglanmalidir. |
EĞİTİMCİLER
|
1. Programin uygulanmasinda Makine Teknolojisi alaninda egitim almis ve tercihen sektör deneyimi olan alan ögretmenleri görev almalidir. 2. Programin uygulanmasinda gerektiginde Makine Teknolojisi alaninda sektör deneyimi olan usta ögretici, teknisyen ve meslek elamanlarindan yararlanilabilir. |
ÖLÇME VE DEGERLENDIRME
|
Millî Egitim Bakanligi Orta Ögretim Kurumlari Sinif Geçme ve Sinav Yönetmeligi'ne göre çesitli ölçme araçlari kullanilarak ögrencilerin degerlendirilmesi esastir. Buna göre; 1. Dersin altindaki modüllerin islenisi sirasinda kazandigi (bilgi, beceri ve tavirlar) yeterlikler, 2. Okulda, isletmede ve kendi kendilerine yaptiklari tüm ögrenim faaliyetleri degerlendirilerek ögrencilerin dersteki basarisi belirlenir. |
YATAY VE DIKEY GEÇISLER
|
Program; genis tabanli ve modüler yapida düzenlendiginden, Mesleki ve Teknik Egitim Yönetmeligi çerçevesinde yatay ve dikey geçislere olanak saglanir. 1. Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götüren tüm programlar ve dallar arasinda geçis yapilabilir. 2. Diploma almaya hak kazanan ögrenci, Makine Teknolojisi alaninin devami niteligindeki programlarin veya bu alana en yakin programlarin uygulandigi meslek yüksek okuluna sinavsiz geçis yapabilir ya da sinav sonuçlarina göre diger yüksek ögrenim kurumlarini tercih edebilir. |
BELGELENDIRME
|
1. Mezun olan ögrenciye alanda/dalda diploma verilir. 2. Ögrencinin seçtigi dal ile ilgili aldigi tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir. 3. Ögrenciye, programdan ayrildiginda veya mezun oldugunda, kazandigi yeterlikleri gösteren ve bir yaygin mesleki ve teknik egitim programi ile ayni yeterlikleri kazanan kisilere es deger belge verilir. 4. Ögrencinin kazandigi mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde degerlendirilir. |
EGITIM SÜRESI
|
1. Alan programinin toplam egitim süresi, 9. siniftan sonra 3 ögretim yili olarak planlanmistir. 2. Egitim süresinin okul, isletme ve bireysel ögrenme için ayrilmis dagilimi, Makine Teknolojisi alani haftalik ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açiklamalarda belirtildigi gibi uygulanir. |
ÖGRETIM YÖNTEM VE TEKNIKLERI
|
Modüler ögretime yönelik agirlikli olarak bireysel ögrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanir. 1. Ögretmenler ögrencilere rehberlik eder. 2. Ögrenciler kendi kendine ögrenmeye tesvik edilir. 3. Ögrencilerin aktif olmasi saglanir. 4. Ögrenciler arastirmaya yönlendirilir. 5. Ögrenciler kendi kendilerini degerlendirebilir. 6. Ögrencilere yeterlik kazandirmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanir. |
IS BIRLIGI YAPILACAK KURUM VE KURULUSLAR
|
Ögrenciler, programin gerektirdigi ögretim faaliyetleri, istihdam olanaklari ve planlama konularinda çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, makine teknolojisi yer alan firmalar, meslek odalari ve meslek elemanlari ile is birligi yapilarak yönlendirilir. |
ÖGRENCI KAZANIMLARI
|
Programin sonunda seçtigi dala/meslege yönelik olarak ögrenci; 1. Alandaki ortak temel, bilgi ve becerileri kazanabilecektir. 2. Makine Teknolojisi alaninin temel yeterliklerine sahip olabilecektir. 3. Dalin gerektirdigi isleri yapabilecektir. 4. Dalin gerektirdigi özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir. |
EGITIM-ÖGRETIM FAALIYETLERI
|
Makine Teknolojisi alani haftalik ders çizelgesinde yer alan dersler ve bu derslerin altindaki modüllerin içerigindeki egitim-ögretim uygulamalari yapilir. |
Beğen |
5 kişi beğendi