ALANIN TANIMI |
Elektrik-Elektronik Teknolojisi alani altinda yer alan dallarin yeterliklerini kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen alandir. |
ALANIN AMACI |
Elektrik-Elektronik Teknolojisi alani altinda yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçlari, bilimsel ve teknolojik gelismeler dogrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmis nitelikli meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir. |
OKULUMUZDA AÇIK OLAN DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI
|
1. ELEKTRIK TESISATLARI VE PANO MONTÖRLÜGÜ |
Tanımı : Elektrik tesisatlari ve pano monitörlügü meslek elemaninin sahip olmasi gereken, bina içi ve disi elektrik tesisatinin ve tüm elektrik panolarinin kurulumunu ve bakim onarimini yapma yeterliklerini kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen daldir. Amaci : Elektrik-elektronik sektöründe; bina içi ve disi elektrik tesisatinin ve tüm elektrik panolarinin kurulumunu ve bakim onarimini yapabilecek yeterliklere sahip meslek elemanlari yetistirmek. |
2. ELEKTRIKLI EV ALETLERI TEKNIK SERVISI
|
Tanımı : Elektrikli ev aletleri teknik servis elemaninin sahip olmasi gereken, ev ve is yerlerinde; sogutma, isitma, pisirme, temizlik, kisisel bakim cihazlarinin bakim, onarim ve montajini yapma yeterliklerini kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen daldir. Amaci: Sogutma, isitma, pisirme, temizlik, kisisel bakim cihazlarinin bakim, onarim ve montajina yapma yeterliklerine sahip teknik elemanlar yetistirmek. |
3. ENDÜSTRIYEL BAKIM ONARIM
|
Tanımı : Endüstriyel bakim ve onarim elemaninin sahip olmasi gereken, fabrika, atölye vb. isletmelerdeki sistemlerin bakim ve onarimini yapma yeterliklerini kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen daldir. Amaci: Fabrika, atölye vb. isletmelerdeki elektrik elektronik sistemlerin bakim ve onarimina iliskin islemleri, yapma yeterliklerine sahip nitelikli meslek elemanlari yetistirmek. |
GİRİŞ KOŞULLARI
|
Ögrencilerin saglik durumu, Elektrik-Elektronik Teknolojisi alani altinda yer alan mesleklerin gerektirdigi isleri yapmaya uygun olmalidir. |
İSTİHDAM ALANLARI
|
Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanindan mezun olan ögrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandiklari yeterlikler dogrultusunda; 1. Elektrik makineleri bobin sarim atölyelerinde , 2. Büro makineleri teknik servislerinde, 3. Elektrik tesisatçilarinda, 4. Elektrik pano kurulum atölyelerinde, 5. Asansör ve yürüyen merdiven teknik servislerinde, 6. Beyaz esya teknik servislerinde, 7. Güvenlik sistemleri teknik servislerinde, 8. Televizyon ve radyo tamir atölyelerinde, 9. Seslendirme ve isik sistemleri teknik servisinde, 10. Endüstriyel fabrika ve atölyelerde, 11. Yüksek gerilim proje taahhüt firmalarinda, 12. Elektrik tesisati proje taahhüt firmalarinda vb. yerlerde çalisabilirler. |
EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI
|
1. Program mesleki ve teknik egitim alaninda diplomaya götüren ortaögretim kurumlari ile belge ve sertifika programlarinin uygulandigi her tür ve derecedeki örgün ve yaygin mesleki ve teknik egitim-ögretim kurumlarinda uygulanmaktadir. 2. Programin uygulanabilmesi için Elektrik-Elektronik Teknolojisi alani standart donanimlari ve mesleklerin gerektirdigi ekipmanlar saglanmalidir. |
EĞİTİMCİLER
|
1. Programin uygulanmasinda Elektrik-Elektronik Teknolojisi alaninda egitim almis ve tercihen sektör deneyimi olan alan ögretmenleri görev almalidir. 2. Programin uygulanmasinda gerektiginde Elektrik-Elektronik Teknolojisi alaninda sektör deneyimi olan usta ögretici, teknisyen ve meslek elemanlarindan yararlanilabilir. |
ÖLÇME VE DEGERLENDIRME
|
Millî Egitim Bakanligi Orta Ögretim Kurumlari Sinif Geçme ve Sinav Yönetmeligi'ne göre çesitli ölçme araçlari kullanilarak ögrencilerin degerlendirilmesi esastir. Buna göre; 1. Dersin altindaki modüllerin islenisi sirasinda kazandigi (bilgi, beceri ve tavirlar) yeterlikler, 2. Okulda, isletmede ve kendi kendilerine yaptiklari tüm ögrenim faaliyetleri degerlendirilerek ögrencilerin dersteki basarisi belirlenir. |
YATAY VE DIKEY GEÇISLER
|
Program; genis tabanli ve modüler yapida düzenlendiginden, Mesleki ve Teknik Egitim Yönetmeligi çerçevesinde yatay ve dikey geçislere olanak saglanir. 1. Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götüren tüm programlar ve dallar arasinda geçis yapilabilir. 2. Diploma almaya hak kazanan ögrenci, Motorlu Elektrik-Elektronik Teknolojisi alaninin devami niteligindeki programlarin veya bu alana en yakin programlarin uygulandigi meslek yüksek okuluna sinavsiz geçis yapabilir ya da sinav sonuçlarina göre diger yüksek ögrenim kurumlarini tercih edebilir. |
BELGELENDIRME
|
1. Mezun olan ögrenciye alanda/dalda diploma verilir. 2. Ögrencinin seçtigi dal ile ilgili aldigi tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir. 3. Ögrenciye, programdan ayrildiginda veya mezun oldugunda, kazandigi yeterlikleri gösteren ve bir yaygin mesleki ve teknik egitim programi ile ayni yeterlikleri kazanan kisilere es deger belge verilir. 4. Ögrencinin kazandigi mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde degerlendirilir. |
EGITIM SÜRESI
|
1. Alan programinin toplam egitim süresi, 9. siniftan sonra 3 ögretim yili olarak planlanmistir. 2. Egitim süresinin okul, isletme ve bireysel ögrenme için ayrilmis dagilimi, Elektrik-Elektronik Teknolojisi alani haftalik ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açiklamalarda belirtildigi gibi uygulanir. |
ÖGRETIM YÖNTEM VE TEKNIKLERI
|
Modüler ögretime yönelik agirlikli olarak bireysel ögrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanir. 1. Ögretmenler ögrencilere rehberlik eder. 2. Ögrenciler kendi kendine ögrenmeye tesvik edilir. 3. Ögrencilerin aktif olmasi saglanir. 4. Ögrenciler arastirmaya yönlendirilir. 5. Ögrenciler kendi kendilerini degerlendirebilir. 6. Ögrencilere yeterlik kazandirmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanir. |
IS BIRLIGI YAPILACAK KURUM VE KURULUSLAR
|
Ögrenciler, programin gerektirdigi ögretim faaliyetleri, istihdam olanaklari ve planlama konularinda, çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, elektrik elektronik firmalari, elektrik-elektronik sistemlerinin kurulum, bakim ve onarimin yapildigi yerler ve meslek elemanlari ile is birligi yapilarak yönlendirilir. |
ÖGRENCI KAZANIMLARI
|
Programin sonunda seçtigi dala/meslege yönelik olarak ögrenci; 1. Alandaki ortak temel, bilgi ve becerileri kazanabilecektir. 2. Elektrik-Elektronik Teknolojisi alaninin temel yeterliklerine sahip olabilecektir. 3. Dalin gerektirdigi isleri yapabilecektir. 4. Dalin gerektirdigi özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir. |
EGITIM-ÖGRETIM FAALIYETLERI
|
Elektrik-Elektronik Teknolojisi alani haftalik ders çizelgesinde yer alan dersler ve bu derslerin altindaki modüllerin içerigindeki egitim-ögretim uygulamalari yapilir. |
Beğen |
6 kişi beğendi