Erasmus+ Ka229 Okullar Arası Değişim Ortaklıkları Projesi
Bayraklı Nuri Atik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin Avrupa Birliği ve Türk Ulusal Ajansı tarafından desteklenen Erasmus+ Ka229 Okullar Arası Değişim Ortaklıkları projesi kapsamında 2018 yılı teklif döneminde ortak olduğu "Roots and Offshoots" Türkiye, Bulgaristan, İtalya ve Litvanya ortaklığında başarıyla uygulanmaya devam ediyor.
Projenin 2.hareketliliği kapsamında diğer ülkelerden gelen 9 öğretmen ve 14 öğrenciyi İzmir'de misafir etmişlerdir. Proje faaliyeti kapsamında katılımcı öğretmen ve öğrenciler hem eğitim almış, hemde tarihi ve kültürel yerlere geziler yapılarak izmiri tanıtmışlardır.
Proje Kültürel farkındalık, kültürel bilgi edinme ve yaratıcı etkinliklerle öğrencilerin kültürel,dilsel ve iletişimsel yeterliliklerini, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak sanal işbirliğini ve liderlik becerilerini geliştirmeyi, aynı zamanda ortak okullardaki iyi uygulamaları keşfederek ve bunları her okulun öğretim ve öğrenme yöntemleri ve müfredatlarında benimseyerek öğrencilerin eğitim kalitesini artırmayı hedeflemektedir.
Türkiye hareketliliğinde kültürel çeşitliliğin ve kültürel mirasın korunmasında yeni teknolojilerin önemini tartışırlarken, bir yandan da kültürel farkındalık, kültürel bilgi edinme ve yaratıcı etkinliklerle öğrencilerin kültürel yeterliliklerini geliştirmek için çeşitli aktiviteler yapılmıştır. Öğretmenlere dijital araçların derslerde etkili kullanımı semineri verilmiş, öğrencilerle farklı kültürlerle nasıl etkili iletişim kurabilecekleri üzerine dijital hikaye çekilmiştir.
Bergama ilçesinden gelen parşömen ustasıyla parşömenin tarihi hakkında bilgi verilerek aktivite yapılmış, aynı zamanda ebru ve cam altı boyama teknikleriyle atölye çalışması yaparak Türk kültürünü ve tarihini yakından tanıma fırsatı bulmuşlardır.
Öğrenci ve öğretmenler Selçuk ilçesine giderek Efes Antik Kenti rehber eşliğinde gezmişler hem Efesin tarihi hakkında bilgi sahibi olmuşlar hem de öğrenciler telefonlarına yükledikleri actiounboundu kullanarak kendileri için hazırlanan Efes hakkında sorulara oyunlaştırma yöntemiyle oyun oynarak cevap vermişlerdir. Bu yöntem ile öğretmenler yeni bir öğretim metodu öğrenirken öğrencilerin oyun oynarak öğrenmeleri sağlanmıştır.